Thursday 14 March 2013

Kerana Aku Peduli..(buatmu Muslimah)


Assalamua’laikum warahmatullah wabarakatuh..
Kehadapan saudariku yang ku kasihi kerana Allah, untuk permulaan warkah ini, ingin ku nyatakan rasa sayangku kepadamu, kerana kau insan yang sangat dekat dihatiku. Sesungguhnya aku menyayangimu kerana ingin meraih redha Allah.
Saudariku,
Jauh di sudut hati ini, aku ingin menjadi seorang wanita yang jauh lebih baik dari siapa aku hari ini. Namun aku tahu, jika aku sendiri, aku tidak mampu menghadapi mehnah dan tribulasi. Maka aku ingin mengajakmu bersamaku menyusuri jalan ini.
Saudariku,
Sekian lama aku mengagumi dirimu, kerana kau insan yang dekat dihatiku. Cuma satu impianku, aku ingin kita menjadi anak yang menyejukkan hati ibu dan ayah, adik@kakak yang membimbing kearah kemuliaan seorang wanita dan bakal isteri yang membantu perjuangan para suami, sayap kiri bagi seorang mujahid sejati kerana kita ada peranan untuk membangun ummah wahai saudariku yang dikasihi.
Wahai saudariku, jagalah kehormatanmu. Jangan terlalu mudah menyambut huluran salam perkenalan yang membuatmu asyik dengan dunia. Kerana dirimu harus menguatkan seseorang untuk membangun agama. Aku yakin engkau mampu menjaga IZZAH seorang bidadari dunia.
Terdetikkah dihatimu apa yang kukatakan ini? Jangan bersedih saudari, engkau mawar agama yang diredhai Allah dan dicintai Nabi. =)..wahai saudari, ketahuilah. Engkau jiwa yang baik, jiwa yang rindu, Cuma engkau KELIRU. Ayuh kita bersama menuju redha Illahi. Saudari, engkau ada satu jalan, dan engkau sentiasa punya satu pilihan. Iaitu kembali kepada LUASNYA KEHIDUPAN BERTUHAN. Kembali berteduh di bawah redup kasih Illahi, nescaya engkau dikurnia kasih seorang lelaki yang baik iaitu suami. Usah takut, bukankah aku juga sepertimu? Maka aku akan bersamamu..saling menyokong dan memimpin tika kita sama-sama meniti dan bertatih di atas jalan ini, yang pasti, engkau tidak sendiri kerana aku menyayangimu..=)
Wallahua’lam..
~~ KERANA AKU PEDULI ~~

No comments:

Post a Comment