Saturday 20 August 2011

Hidup ini indah...

.....السلام عليكم




ehem-ehem, gambar-gambar di atas hanya sebagai muqaddimah untuk post hari ini yang bertajuk "hidup ini indah......". Sabtu (20/8/2011), satu hari yang sangat-sangatlah memenatkan untuk ana dan sahabat-sahabat di IPGKPI. Bermula dari jam 7.30 pagi, kami harus menaiki bas untuk ke masjid Al-hasanah untuk majlis tadarus dan khatam al-Qur'an disana...sebelum menaiki bas, sempat lg posing..huhu. Majlis yg serba ringkas (ringkas ke kalu sampai 6 jam??) itu berakhir lebih kurang jam 1.30 ptg..
Pada waktu ptg plak sekitar jam 5.30 ptg, ana dan kak Nurul Atikah serta seorang lg sahabat berjalan-jalan ke Kompleks PKNS, Bangi. Memandangkan hari dh lewat, jd kami berbuka diluar sahaja. Selepas berbuka, susah plak nk cari surau, lepas turun kena naik smula sbb ada akak ni kata yg surau kt atas plak...lepas naik tingkat 3 ke 4 (x ingat..huhu), sampailah dekat surau yg agak comel sbb kami terpaksa berhimpit dan bersesak utk solat maghrib. Selepas solat, sempat lg bergambar..(mmg jiwa artis btul..)..


(x pasal2 pintu mana ntah yang jadi background utk bergambar..layann je la.)
Sebenarnya, tajuk post kali ini yang bertajuk 'hidup ini indah' adalah berdasarkan kenangan hari ini..bagi ana, tautan ukhuwwah merealisasikan segalanya. Dari pagi sampailah ke malam, duduk bersama2 dgn sahabat yang sudi meluangkan masa dgn mencontohi cara Rasulullah mengeratkan ukhuwwah dgn sahabat-sahabat iaitu dgn cara bertadarus dan makan bersama..=)
p/s: SANAH HELWAH untuk akak tersayang, SITI ROHAIZAN kerana hari ini dia menyambut hari jadinya yang ke....(umur dirahsiakan atas sebab2 keselamatan..cewahh)...selamat hari jadi akak sygg...semoga sentiasa dalam rahmat Allah, semakin meningkat usia, semakin dekat kita dgn kematian jd jgn sia-siakan nikmat keHIDUPan yg INDAH yang Allah kurniakan ini...sayang andak sgt2...


No comments:

Post a Comment